Çorum İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Çorum İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü

Güncelleme Tarihi: 08/10/2018


 

  • haber335_kapak.jpg
  • haber335_5.jpg
  • haber335_1.jpg
  • haber335_2.jpg
  • haber335_3.jpg
  • haber335_4.jpg
   10 Ekim günü, Dünya Ruh Sağlığı Federasyonu tarafından “Dünya Ruh Sağlığı Günü” olarak kabul edilmektedir. Dünya Ruh Sağlığı Günü’nün bu yılki teması “Değişen Dünyada Gençler ve Ruh Sağlığı” olarak belirlenmiştir.

     Gençlik dönemi, bireyin yetişkin rolüne hazırlandığı, kimliğini oluşturmaya başladığı çok önemli bir dönem olmakla birlikte, önemli ruhsal hastalıkların ortaya çıkma riskini de barındıran bir dönemdir. Günümüz gençleri daha önceki dönemlerden daha farklı ve daha hızlı değişimlerin olduğu bir dönemde yaşamakta, yoğun olarak teknolojik gelişmelere maruz kalmaktadır. Bu hızlı değişim ve gelişmeler, onların hayatında olumlu olduğu kadar, doğru olarak desteklenmediğinde olumsuz bir takım etkilere de sebep olabilmektedir. Gençlerin birçoğu teknolojinin sunduğu sanal ilişkilerle bağ kurmaya çalışırken, sosyal etkileşimin azlığı onları yalnız hissettirmektedir. Ruh sağlığını güçlendirecek ya da psikososyal destek alabilecekleri doğru kaynakları da bilememektedir.

Ruh sağlığını koruyabilmek için;

·         Güçlü yanlarınızı bulmaya çalışın ve bunları her fırsatta kullanarak geliştirin.

·         Başarısızlıklarda kahrolmak yerine analiz yapın. Nedenleri ve kendi adınıza neleri yanlış yaptığınızı düşünün.

·         Etrafınızdakilerle iyi ilişkiler kurun, yeni bağlantılar kurmaya çalışın.
Sormaktan çekinmeyin, danışarak iş yapın.

·         Zorlukları ve krizleri aşılmaz dağlar gibi görmeyin. Bu zorluklar her zaman olacak. Bunu bilin.

·         Bu zamana kadar başardıklarınızı düşünün. Gerekirse yardım arayın, yeni yollar deneyin.

·         Değişimin hayatın bir parçası olduğunu kabul edin.Pes etmeyin.

·         Hedef koyun ve bu hedef doğrultusunda İlerleyin. Küçük de olsa düzenli olarak hedeflerine yönelik adımlar atmaya çalışın.

·         Bedeninize iyi bakın, sağlığınıza dikkat edin. Mutlaka düzenli bir spor yapın ve uykunuzdan taviz vermeyin.

·         Dikkatini duygularına ve ihtiyaçlarına ver. Size keyif veren ve gevşeten aktivitelere katılın, düzenli egzersiz yapın.

Psikososyal Destek Alınabilecek Kaynaklar ;

    Müdürlüğümüz bünyesinde; Sağlıklı Hayat Merkezi içerisinde hizmet veren “Psikososyal Destek Biriminde” Psikolog, Çocuk Gelişimci ve Sosyal Çalışmacı tarafından vatandaşlarımız hiçbir ücret ödemeden ihtiyaç duydukları konularda hizmet almak için Sağlıklı Hayat Merkezine başvurabilirler.